Relacja z II spływu kajakowego po jeziorze Wulpińskim

poniedziałek 4 sierpnia 2014

Sportowym wydarzeniem towarzyszącym XX Międzynarodowym Prezentacjom Folklorystycznym „Lato w Mojdach 2014” był spływ kajakowy. Miejscowość Majdy leży nad jeziorem Wuplińskim, dlatego też postanowiliśmy dowiedzieć się o nim czegoś więcej i spojrzeć na nie od strony wody.

W niedzielę 27 lipca 2014 r. grupa kajakarzy wyruszyła z plaży wiejskiej w Majdach. Pogoda dopisała. Lekko zachmurzone niebo i lekki wiatr idealnie chłodziły uczestników, którzy w większości bawili się dzień wcześniej na terenie festynu.

Naszą grupę prowadził przewodnik PTTK. Pierwszym punktem było dopłynięcie do wyspy Herta oraz wysłuchanie bardzo ciekawych historii z nią związanych. Opłynęliśmy ją od strony Dorotowa i następnie dopłynęliśmy do wyspy zamieszkanej przez kormorany. O tych ciekawych zwierzętach, ich zwyczajach również mogliśmy posłuchać. Miejsce to jest niezwykle interesujące i polecam odwiedzenie tej wyspy wszystkim, którzy po jeziorze będą pływali.

Ruszyliśmy następnie w stronę Tomaszkowa, gdzie dopadł nas deszcz, który przyspieszył wiosłowanie :) Na szczęście był przelotny i chwilę później oglądaliśmy z obu stron niedawno oddany hotel Marina Golf Club. W tym miejscu mogliśmy zobaczyć drugą część jeziora, po której już nie popływaliśmy ze względu na dość duży dystans jaki już pokonaliśmy tego dnia.

Wróciliśmy płynąc od strony największej wyspy jeziora Wulpińskiego, na której znajdują się domki letniskowe. Atrakcją tego odcinka, była przeprawa pod mostem łączącym wyspę ze stałym lądem :)

Tym sposobem dotarliśmy do punktu startu, gdzie zakończyliśmy naszą aktywną RekreAKCJĘ. Wszystkim serdecznie dziękuję i do zobaczenia!