Relacja z I wycieczki rowerowej- Ruś

poniedziałek 19 maja 2014

W niedzielę 18 maja 2014 r. o godzinie 11:00 RekreAKCJA oficjalnie otworzyła sezon rowerowy. W tym dniu w niezwykle pięknych okolicznościach pogody i przyrody ruszyliśmy liczną grupą na I wycieczkę rowerową, którą rozpoczęliśmy w Rusi.

Kierownik wycieczki- Mirek Arczak przygotował dla nas ciekawą trasę, której tematem były okoliczne wody. Poruszaliśmy się wzdłuż rzeki Łyny, która płynie wśród niezwykle stromych i dzikich wąwozów Rezerwatu Przyrody Las Warmiński. Przejeżdżaliśmy przy jeziorze Oczko a docelowo dotarliśmy do polany nad jeziorem Kielarskim. Nad naszym bezpieczeństwem czuwała pomoc przedmedyczna, która na szczęście nie była potrzebna.

Spotkanie rozpoczęliśmy od pogawędki gościa specjalnego- Andrzeja Małyszko, który jako mieszkaniec Rusi i wielbiciel tych terenów opowiedział parę słów o okolicy i jej ciekawostkach z historii. Ten wstęp został uzupełniony przez naszego przewodnika, który towarzyszył nam podczas całej wycieczki i opowiadał o wsi, Rezerwacie oraz o mijanych przez nas wodach.

Początek trasy był dość trudny. Poruszaliśmy się ścieżką wzdłuż Łyny i niejednokrotnie musieliśmy przenosić rowery przez powalone drzewa. Było jednak warto, ponieważ wysiłek rekompensował nam bajeczny krajobraz. Można było poczuć się jak w górach! Wszystkim osobom aktywnym, które poszukują pięknych miejsc polecam tę trasę. Idealnie nadaje się bowiem również na spacer.

Po drodze mieliśmy kilka przystanków, w trakcie których my odpoczywaliśmy i uzupełnialiśmy płyny w organizmie a nasz przewodnik opowiadał. Humory dopisywały, tak więc nie zabrakło żartów i tym samym uśmiechów na naszych twarzach.

Punktem docelowym wycieczki była polana przy Jeziorze Kielarskim. Tam czekał na nas przygotowany wcześniej bufet oraz zabawy z nagrodami. Po odpoczynku i po posiłku nasza grupa zmierzała do Rusi lub już indywidualnie prosto do domu.

Wszystkim przybyłym serdecznie dziękuję. Mam nadzieję, że takie właśnie wycieczki przybliżą wszystkim te- moim zdaniem niezwykle piękne tereny, a dzięki przewodnikom dowiemy się o nich czegoś więcej.

Do zobaczenia na kolejnych spotkaniach realizowanych w ramach RekreAKCJI!