Nowy system odbioru odpadów - INFORMACJE
Korekta deklaracji
W przypadku zmiany jakichkolwiek danych w deklaracji wysokości opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy złożyć jej korektę w terminie 14 dni od dnia wystąpienia zmiany.
Opłatę w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.
Odpady segregowane w workach odbierane będą ze wszystkich miejscowości
w każdy drugi piątek miesiąca, tj.:
12 lipca, 9 sierpnia, 13 września, 11 października, 8 listopada, 13 grudnia.
Nowe harmonogramy wywozu odpadów komunalnych:
ULOTKA
Jak płacić za odbiór odpadów komunalnych
w Gminie Stawiguda?
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynika ze złożonej przez właściciela nieruchomości deklaracji.
Od 1 lipca 2013 r. właściciel nieruchomości zobowiązany jest wpłacać obliczoną w deklaracji opłatę - bez wezwania - na rachunek bankowy Urzędu Gminy Stawiguda:
Bank Spółdzielczy w Olsztynku
12 8823 0007 2001 0100 1973 0004
Opłat należy dokonywać miesięcznie do 10 dnia każdego miesiąca.
Pierwsza płatność do 10 lipca 2013 r.
UWAGA! Do właścicieli nieruchomości nie będą wysyłane informacje o wysokości opłat za odpady
Osoby i podmioty, które nie złożyły w terminie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, prosimy o dopełnienie tego obowiązku.
W przypadku nie złożenia deklaracji zostanie wszczęte postępowanie administracyjne.
Nowe zasady odbioru śmieci – już w tym roku
Każdy z nas wytwarza śmieci i dlatego każdy z nas będzie płacił gminie za ich wywóz. Zmiany są konieczne, żeby zlikwidować dzikie wysypiska, palenie odpadami w piecach domowych i stworzyć prawdziwy system segregacji śmieci oraz odzyskiwania cennych surowców.
Wywozem Twoich śmieci zajmie się firma wybrana przez gminę
Zgodnie z nowymi zasadami gmina stanie się właścicielem odpadów wytwarzanych na jej terenie i będzie musiała zapewnić ich odbiór i zagospodarowanie. Jeśli mieszkasz w domu jednorodzinnym, pamiętaj aby na czas rozwiązać umowę z firmą, która dotychczas odbierała śmieci z Twojej nieruchomości.
Co zyskasz?
- Segregacja śmieci będzie łatwiejsza, a za posortowane odpady zapłacisz mniej
- Mniej śmieci trafi na wysypisko, a więcej do recyklingu
- Łatwo pozbędziesz się problematycznych odpadów (np. zużytego sprzętu AGD, RTV, wyczerpanych baterii, przeterminowanych leków, starych mebli, odpadów budowlanych)
- Czysty krajobraz za oknem – bez dzikich wysypisk śmieci
Więcej informacji dotyczących nowego systemu odbioru odpadów komunalnych oraz wszystkiego co z nim związane znajduje się na stronie Ministerstwa Ochrony Środowiska
Do pobrania:
1. Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
2. Informacja dotycząca wypełnienia deklaracji:
2. Wzór wypełnionej deklaracji dla nieruchomości zamieszkałych:
3. Wzór wypełnionej deklaracji dla nieruchomości niezamieszkałych:
4. Wypowiedzenie umowy o rozwiązanie umowy na wywóz odpadów:
INFORMACJA DLA MIESZKAŃCÓW GMINY STAWIGUDA
W dniu 1 stycznia 2012 r. weszła w życie znowelizowana ustawa o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. W związku z tym od 1 lipca 2013 roku zmieni się całkowicie system odbioru śmieci. Nowe przepisy zakładają, że gminy przejmą cały proces usuwania śmieci z prywatnych posesji oraz innych instytucji. Po zmianach w nowym roku firmę, która będzie odbierać i przetwarzać śmieci wybierze Gmina w drodze przetargu.
W związku z tym do dnia 1 lipca 2013 r. należy rozwiązać umowę na odbiór odpadów komunalnych z dotychczasowym odbiorcą odpadów (zależnie od zapisu w umowie, np. w marcu, jeśli termin wypowiedzenia wynosi 3 miesiące).
W gminie Stawiguda systemem gospodarowania odpadami będą objęte nieruchomości zamieszkałe i niezamieszkałe. Jedna firma wywozi śmieci z terenu całej gminy Stawiguda, umowę z nią podpisuje Gmina, a mieszkańcy płacą opłatę śmieciową na konto Gminy. Opłata za wywóz nieczystości jest ustalona od liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość, opłata za osobę (nieruchomość zamieszkała) selektywnie zbierającą odpady komunalne wyniesie 8 zł miesięcznie, a 14 zł zapłaci osoba, która te odpady zmiesza.
Właściciele nieruchomości na których nie zamieszkują mieszkańcy a powstają odpady np. domki letniskowe zapłacą za pojemnik 120 litrowy odpadów zbieranych w sposób selektywny 24 zł, opłata za pojemnik odpadów zmieszanych wyniesie 34 zł.
W związku z obowiązkiem uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi właściciel nieruchomości będzie zobowiązany do wypełnienia i złożenia deklaracji o wysokości miesięcznej opłaty. Opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się miesięcznie, do 10-tego dnia każdego miesiąca, którego obowiązek ponoszenia opłaty dotyczy.
Opłaty można dokonać w kasie Urzędu Gminy w Stawigudzie lub przelewem na rachunek bankowy w Banku Spółdzielczym w Olsztynku Nr: 12 8823 0007 2001 0100 1973 0004.
Śmieci wielkogabarytowe, RTV i AGD odbierane będą w terminach ustalonych przez Gminę, nie rzadziej jednak niż raz w roku.
Nowy system kładzie duży nacisk na selektywną zbiórkę odpadów. Jeżeli mieszkaniec będzie segregował śmieci, opłata będzie niższa. Gmina zorganizuje selektywne zbieranie odpadów takich jak: szkło, papier, tworzywa sztuczne. Każdy rodzaj odpadów będzie zbierany w ilości do 120 litrów na miesiąc na osobę.
Uchwały Rady Gminy Stawiguda: